Megjelenés: 2014.09.29.
Trailer Trailer Trailer Trailer Trailer

Middle-Earth: Shadow of Mordor képek

Még több részlet

Gyűrűk ura játékot készíteni egyáltalán nem könnyű feladat, a keményvonalas rajongók ízekre szednek minden olyan próbálkozást, mely kicsit is eltér a megszokott történetszáltól. A Shadow of Mordornak azonban minden esélye megvan arra, hogy igazán nagyot szakítson, egyaránt lenyűgözze a rajongókat és azokat, akik semmit sem tudnak a Gyűrűk ura mitológiáról, de nagyon szeretik a csonkolásokban bővelkedő akciójátékokat. Már első ránézésre látszik, hogy mind az Assassin's Creed, mind az új Batman sorozat komoly hatással van a játékra. A mozgások kísértetiesen hasonlítanak az AC animációira, a harcrendszer meg pontosan olyan, mintha az Arkham Asylum bűnözőivel hadakoznánk, azzal a különbséggel, hogy itt bizony hullanak az ork fejek. Ennek köszönhetően a Shadow of Mordor kifejezetten felnőtteknek készült játék, a brutális kivégzésekre és a fröcsögő vérre érzékeny játékosok jobb, ha átgondolják a vételt. A történet elején adott egy gondori kósza, aki egy rajtaütésben az életét veszti. Egy titokzatos lidérc azonban feltámasztja, bár a segítségének ára van, innentől kezdve együtt kell behatolniuk Mordor pusztaságaiba, hogy végre szembenézhessünk az ork törzseket összefogó új gonosszal, Szauronnal.


A cselekmény a Hobbit és a Gyűrűk ura között játszódik, Bilbó már megszerezte az Egy Gyűrűt Gollamtól és az Öt sereg csatáját is sikeresen megvívták. Gollam elindul a hosszú vándorútjára, ahol fogságba esik és a kínzások hatására elárulja az Ellenségnek a Zsákos nevet.


A Shadow of Mordor azonban nem merül ki annyiban, hogy ork hordákat kell kardélre hánynunk vagy éppenséggel lenyilazni. Ennél sokkal több van a játékban, a Nemezis rendszer segítségével akár a szövetségeinkké is tehetjük az ork hadvezéreket. Minden egyes területnek megvan a maga hierarchiája, az orkok szigorú kasztrendszerben élnek és harcolnak, ahol csak a legerősebbek maradhatnak életben. Az idő fontos szerepet játszik, nem szabad sokáig halogatni a lépéseinket, mert az orkok folyamatosan fejlődnek és egyre erősebbek lesznek. A lidérc segítségével képesek leszünk belelátni az orkok fejébe, így ki tudjuk kémlelni az ellenség gyenge pontjait. Egy fokkal elegánsabb az a megoldás, ahol egy általunk kiválasztott és persze a magunk oldalára állított orkot juttatunk vezetői pozícióba. Elérhetjük nála azt, hogy kihívja a hadurát egy párbajra, ahol segíthetünk neki legyőzni a riválisát. Az orkok vezérek minden egyes játékban egyedi tulajdonságokat kapnak, ezeket kiismerve van csak esélyünk ellenük. Lesznek olyan főnökök, akik a tűztől félnek, míg mások az árulás gondolatától rettegnek leginkább. Akkor vagyunk igazán profik, ha kijátsszuk ezeket a kártyákat harc közben, persze dönthetünk úgy is, hogy nem vacakolunk ezzel, inkább nekirontunk a túlerőnek. Eben az esetben persze ne csodálkozzunk azon, ha pillanatok alatt levágnak. A hozzánk kapcsolódott lidércnek köszönhetően nem tudunk végérvényesen meghalni, de a minket legyőző ork főnökök nagy népszerűségre tesznek szert azáltal, hogy képesek voltak bevinni a végső találatot. Kiemelten fontos szerepet kapnak a környezeti elemek a Shadow of Mordorban. Kiszabadíthatjuk a ketrecbe zárt démon wargokat, felrobbanthatjuk az ork pálinkás hordókat, elterelhetjük az ellenség figyelmét a nyakukba csapódó darázsfészekkel és még sorolhatnánk az egyedi megoldásokat. A Shadow of Mordor először PC-re és next-gen konzolokra fog megjelenni (Xbox One, PS4), de később kiadják régebbi konzolokra is (Xbox 360, PS3).


Middle-earth: Shadow of Mordor gépigény:

Minimum:

OS: 64-bit: Vista, Win 7, Win 8
Processzor: Intel Core i5-750, 2.67 GHz | AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz
RAM: 4 GB
VGA: NVIDIA GeForce GTX 560 | AMD Radeon HD 6950
DirectX: 11
Hálózat: szélessávú internetkapcsolat
HDD: 25 GB szabad hely


Ajánlott:

OS: 64-bit: Win 7, Win 8
Processzor: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz
RAM: 8 GB
VGA: NVIDIA GeForce GTX 670 | AMD Radeon HD 7970
DirectX: 11
Hálózat: szélessávú internetkapcsolat
HDD: 40 GB szabad hely